Ilmoitukset

PUHEENJOHTAJAN TIEDOTE

TIEDOTE KAIKILLE YHDISTYKSEN JÄSENILLE!

ASIA: AIVOLIITON POHJOIS-POHJANMAAN AIVOYHDISTYS AVH:n VUOSIKOKOUS

Yhdistyksen toimialueella on vielä voimassa tiukat kokoontumis rajoitukset. Seuraamme vielä minkälaiset rajoitukset ovat voimassa perjantaina 24.4.2021. Mikäli kokoontumis rajoitukset eivät huomattavasti muutu sallivampaan suuntaan, niin joudumme siirtämään vuosikokouksen ajankohtaa. Aivoterveys lehden numerossa 1/2021 vuosikokouksen ajankohdaksi on ilmoitettu 10.5.2021. Mikäli joudumme siirtämään vuosikokouksen ajankohtaa, niin ilmoitamme siitä perjantaina 24.4.2021 yhdistyksen kotisivuilla. Seuratkaa kotisivujen mahdollista ilmoitusta muuttuneesta vuosikokouksen ajankohdasta.

Jaksamista teille toivottaa puheenjohtaja Aarne Mustonen

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vuosikokous (10.5.2021) siirretään myöhempään ajankohtaan.

Koronatilanne Pohjois-Pohjanmaalla - Pohjois-Pohjanmaan koronavirustilanne ja suositukset (oyskorona.fi)

Kokouksen uusi ajankohta päätetään hallituksen kokouksessa 26.4.2021.

Sihteeri

KUNTOSALI

Verve (Caritas) kuntosalin toiminta ilman ohjaajaa aloitetaan 20.4.2021 noudattaen Aluehallintoviraston  ohjeita.

ks. tapahtumakalenteri

TEEMAPÄIVÄ IKÄÄNTYVILLE NEUROLOGISTA SAIRAUTTA SAIRASTAVILLE

klikkaa alla olevaa linkkiä!

Yhdistyksen nimen muutos

Vuosikokous, 2.3.2020, päätti seuraavat muutokset yhdistyksen sääntöihin:
- Yhdistyksen nimi muutetaan hallituksen esityksen mukaiseksi.

Uusi nimi on; Aivoliiton Pohjois-Pohjanmaan AVH ry.
- Yhdistyksen vuosikokouksesta ilmoitetaan jäsenille vähintään 14 päivää ennen kokousta Aivoliiton lehdessä tai yhdistyksen kotisivuilla.
- Yhdistys valitsee vuosikokouksessa toiminnantarkastajan ja varatoiminnantarkastajan.

Uusi nimi ja sääntömuutokset on hyväksytty PRH:ssa 11.1.2021.

Uudet säännöt löytyvät sivulta "yhdistyksen säännöt".

KORONASTA JOHTUVAT PERUUTUKSET

Pohjois-Pohjanmaa on siirtynyt korona epidemian leviämisvaiheeseen. Suositusten mukaisesti joudumme perumaan toistaiseksi Oulun kokoontumiset Kastellin kerhossa, Caritaksen ja kaupunginsairaalan kuntosaleissa.

Linkki sairaanhoitopiirin koordinaatioryhmän tiedotteeseen. https://www.ppshp.fi/Sairaanhoitopiiri/Ajankohtaista/Pages/Alueellinen-koordinaatioryhm%C3%A4-Pohjois-Pohjanmaa-on-siirtynyt-koronaepidemian-kiihtymisvaiheeseen.aspx

ja Oulun kaupungin korona ohjeisiin

Puhevammaisten tulkkauspalvelu

• Tulkkauspalvelu_VL.pdf 1 MB
    Tässä linkki esitykseen tulkkauspalvelusta, avautuu klikkaamalla Tulkkauspalvelu VL pdf. Tutustukaa.

Klikkaa alla olevaa painiketta niin sisältö avautuu

Kuntoutus aivoverenkiertohäiriön kuten aivoinfarktin jälkeen, kurssit

Aivoverenkiertohäiriön (AVH) eli tilapäisen korjaantuvan häiriön (TIA), aivoverenvuodon tai aivoinfarktin jälkeen kuntoutuksesta on usein apua. Maskun neurologinen kuntoutuskeskus järjestää Kelan kustantamana kommunikaatiokursseja sekä kuntoutuskursseja aivoverenkiertohäiriön sairastaneille.

Kurssien ajankohtiin voi tulla muutoksia.
Kurssihaku Kelan sivuilla »

Aivoverenkiertohäiriön sairastaneiden kommunikaatioon painottuvat kurssit läheisen kanssa

Aivoverenkiertohäiriön eli tilapäisen korjaantuvan häiriön (TIA), aivoverenvuodon tai aivoinfarktin jälkeen on usein omatoimisuutta ja arjessa selviytymistä haittaavia toimintakykyrajoitteita. Ammattitaitoisen neurologisen kuntoutuksen ammattihenkilöistä koostuvan työryhmän ja erityisesti puheterapeuttien ohjaamalla kuntoutuksella voidaan löytää sopivia kommunikaatiokeinoja ja tukea puheen tuottoa ja ymmärtämistä. Kurssi on tarkoitettu niille, joilla on afasia ja kommunikointi puhumalla vaikeutunut ja jotka tarvitsevat puhetta tukevia tai korvaavia kommunikaatiokeinoja. Kurssit on tarkoitettu sairastavalle ja läheiselle. Kurssilla tuetaan myös läheisen arjessa selviytymistä.

Kommunikaatiokurssit ovat kolmiosaisia (5 + 5 + 5 vrk noin vuoden ajanjakson sisällä). Kurssille osallistuu kahdeksan sairastavaa ja kahdeksan läheistä.

Linkki Maskun kuntoutuskeskuksen infoon;