Ilmoitukset

Yhdistyksen nimen muutos

Vuosikokous, 2.3.2020, päätti seuraavat muutokset yhdistyksen sääntöihin:
- Yhdistyksen nimi muutetaan hallituksen esityksen mukaiseksi.

Uusi nimi on; Aivoliiton Pohjois-Pohjanmaan AVH ry.
- Yhdistyksen vuosikokouksesta ilmoitetaan jäsenille vähintään 14 päivää ennen kokousta Aivoliiton lehdessä tai yhdistyksen kotisivuilla.
- Yhdistys valitsee vuosikokouksessa toiminnantarkastajan ja varatoiminnantarkastajan.

Uusi nimi ja sääntömuutokset on hyväksytty PRH:ssa 11.1.2021.

Uudet säännöt löytyvät sivulta "yhdistyksen säännöt".

KORONASTA JOHTUVAT PERUUTUKSET

Pohjois-Pohjanmaa on siirtynyt korona epidemian leviämisvaiheeseen. Suositusten mukaisesti joudumme perumaan toistaiseksi Oulun kokoontumiset Kastellin kerhossa, Caritaksen ja kaupunginsairaalan kuntosaleissa.

Linkki sairaanhoitopiirin koordinaatioryhmän tiedotteeseen. https://www.ppshp.fi/Sairaanhoitopiiri/Ajankohtaista/Pages/Alueellinen-koordinaatioryhm%C3%A4-Pohjois-Pohjanmaa-on-siirtynyt-koronaepidemian-kiihtymisvaiheeseen.aspx

ja Oulun kaupungin korona ohjeisiin

Klikkaa alla olevaa painiketta niin sisältö avautuu

Kuntoutus aivoverenkiertohäiriön kuten aivoinfarktin jälkeen, kurssit

Aivoverenkiertohäiriön (AVH) eli tilapäisen korjaantuvan häiriön (TIA), aivoverenvuodon tai aivoinfarktin jälkeen kuntoutuksesta on usein apua. Maskun neurologinen kuntoutuskeskus järjestää Kelan kustantamana kommunikaatiokursseja sekä kuntoutuskursseja aivoverenkiertohäiriön sairastaneille.

Kurssien ajankohtiin voi tulla muutoksia.
Kurssihaku Kelan sivuilla »

Aivoverenkiertohäiriön sairastaneiden kommunikaatioon painottuvat kurssit läheisen kanssa

Aivoverenkiertohäiriön eli tilapäisen korjaantuvan häiriön (TIA), aivoverenvuodon tai aivoinfarktin jälkeen on usein omatoimisuutta ja arjessa selviytymistä haittaavia toimintakykyrajoitteita. Ammattitaitoisen neurologisen kuntoutuksen ammattihenkilöistä koostuvan työryhmän ja erityisesti puheterapeuttien ohjaamalla kuntoutuksella voidaan löytää sopivia kommunikaatiokeinoja ja tukea puheen tuottoa ja ymmärtämistä. Kurssi on tarkoitettu niille, joilla on afasia ja kommunikointi puhumalla vaikeutunut ja jotka tarvitsevat puhetta tukevia tai korvaavia kommunikaatiokeinoja. Kurssit on tarkoitettu sairastavalle ja läheiselle. Kurssilla tuetaan myös läheisen arjessa selviytymistä.

Kommunikaatiokurssit ovat kolmiosaisia (5 + 5 + 5 vrk noin vuoden ajanjakson sisällä). Kurssille osallistuu kahdeksan sairastavaa ja kahdeksan läheistä.

Linkki Maskun kuntoutuskeskuksen infoon;