PUHEENJOHTAJAN JOULUTERVEHDYS

Kulunut vuosi Korona epidemian vuoksi on varmaan meille monelle ollut poikkeuksellisen raskas, koska kerhojen toiminta on ollut keskeytyksissä ja rajoitusten vuoksi emme ole voineet normaalisti tavata ystäviämme. Mutta siitä huolimatta nautitaan tulevasta joulusta läheistemme kanssa, tietenkin turvamääräyksiä noudattaen.

Siispä:

- Älä laske kaloreita vaan laske tähtiä.

- Älä polta päreitä, vaan kynttilöitä.

- Unohda kiire anna mielesi levätä ja köllöttele usein.

Hyvää joulua ja nykyistä parempaa uuttavuotta teille toivottaa puheenjohtaja Aarne Mustonen

PUHEENJOHTAJAN TERVEHDYS                                               11.06.2020

TERVEHDYS TEILLE KAIKILLE YHDISTYKSEN JÄSENILLE!

Kesä on koittanut ja varmaankin monelle raskasta koronaepidemia-aikaa on kestetty kohta kolme kuukautta, koska kerhot, jumppasalit ja kahvilat menivät kiinni sekä tapaamisia rajoitettiin.

Nyt maan hallitus ja viranomaiset ovat lieventäneet Korona-ajan ohjeistusta. Kehotankin nyt kesällä ilmojen salliessa yhdistyksen jäseniä liikkumaan, tapaamaan ystäviä ja pitämään kuntoa yllä. Tietenkin turvaetäisyyksiä noudattaen ja ulkonahan se kohtuudella onnistuu.

Toivon, että eri paikkakuntien kerhojen vetäjät selvittäisivät, onko kunta tai kunnan alueella toimivat järjestöt järjestäneet yhteisiä liikuntatapahtumia ulkona. Oulussa Lintulammen asukasyhdistys yhdessä Oulun kaupungin kanssa järjestää aikuisten ja ikäihmisten jumppahetkiä kaupungin eri puistoissa. Osallistukaa niihin mahdollisuuksienne mukaan.

Katsomme Teuvon kanssa saadaanko me puistojumppien aikataulun laitettua yhdistyksen kotisivuille.

Katsotaan miten kesän aikana koronatilanne kehittyy, siitä riippuu missä muodossa kerhotoiminta syksyllä alkaa. Tavoitteena on, että jollakin tapaa toiminta pyritään aloittamaan.

Hyvää kesää teille toivottaa puheenjohtaja Aarne Mustonen

PUHEENJOHTAJAN TERVEHDYS

TERVEHDYS TEILLE KAIKILLE YHDISTYKSEN JÄSENILLE!

Vuosikokous valitsi allekirjoittaneen yhdistyksen puheenjohtajaksi. Minulla on pitkä kokemus erilaisten yhdistysten toiminnasta ja myös yhdistysten vetäjänä. Aivoyhdistyksen toiminta on minulle uutta ja tuo siten myös haasteita. Oulussa pitkään toimineet yhdistyksen toimihenkilöt ovat lupautuneet opastamaan minulle aivoyhdistyksen erityispiirteitä ja samaa toivon teiltä yhdistyksen jäseniltä, tuokaa julki ideoita siitä miten toimintaa voi kehittää niin, että se palvelisi jäseniä mahdollisimman laajasti. Avainasemassa on eri paikkakuntien kerhot ja niiden toiminnan kehittäminen palvelemaan mahdollisimman laajasti paikkakunnan yhdistyksen jäseniä. Minulla itselläni on tavoitteena toimia avoimesti ja rehdisti niin, että myös yhdistyksen toiminta kehittyisi.

Elämme tällä hetkellä poikkeuksellista aikaa koronaviruksen tultua myös tänne meille Suomeenkin. Maan hallitus ja eduskunta on voimakkaasti rajoittamassa meidän normaalia elämistä ja kokoontumisia. Yhdistys on suositellut maan hallituksen ja Aivoliiton suosituksesta, että joukkotapaamiset lopetetaan eli kerhojen ja kuntosalien ryhmien toiminta keskeytetään toukokuun loppuun saakka. Tämä tuo haasteita meille, että yleiskunto ei romahtaisi. Yleiskunnon ylläpitämien on tärkeää, sillä silloin on mahdollisuus paremmin selvitä mahdollisesti koronaviruksen aiheuttamasta sairaudesta. Liikkukaa ja jumpatkaa kotona. Netistä löytyy kotijumppaohjeita.

Korona epidemian laannuttua minulla on tarkoitus kiertää eri paikkakuntien kerhoissa tapaamassa teitä yhdistyksen jäseniä.  Nyt ankeasta ajasta huolimatta toivotan teille kaikille aurinkoista ja positiivista kevään odotusta.

Puheenjohtaja Aarne Mustonen

22.1.2020

Hei kaikille ja ihanan kirpakkaan leutoa mustaa Tammikuuta.

Pieni esittäytyminen niille jotka eivät vielä minua tunne. Aloitin vuoden 2019 alussa puheenjohtajana.  Olen puolisoni omaishoitaja. Tulin mukaan 2013 kun puolisoni sairastui edellisvuonna. Tavoitteeni on saada yhdistyksemme toimimaan yhtenäisenä ja tasavertaisena  vaikka olemmekin kaukana toisistamme. Olen ollut toimiviin kerhoihin sähköpostitse yhteydessä ja osissa olenkin käynyt jo vierailemassa.

Pohjois-pohjanmaan aivoyhdistys ry:n on aika taas pitää vuosikokous ja suunnitella toimintaa 2020 vuodelle, kun teemana on luonto.

Nuorten tapahtumasta on tiedotettu. Toivon, että näin saavutamme laajan osallistumis prosentin kyseiseen tapahtumaan. Sekä toivon että nuoret aktivoituisi mukaamme toimintaan ja tulisivat kertomaan omista toiveistaan, jotta saisimme ne vuoden toiminta suunnitelmiin.

Pohjois-pohjanmaan aivoyhdistys on tiedotus kanavana jäsenten osallistumismahdollisuuksien myötä myös mukana Limingassa tapahtuvan pyörätuoli tanssin merkeissä, minkä on Limingan kunta järjestänyt kaikille liikuntaesteisille mahdolliseksi.

Osallistumme vertaistuki merkeissä myös ensitietopäiville.

Nyt alkaa kunnissa olemaan aika hakea tukea toimintaan, joten toivon, että jokainen kerho omalla alueellaan hakisi toimintaansa myös paikallista avustusta, jotta mahdollisimman moni voisi osallistua yhdistyksen/ kerhon  vertaistuki toimintaan ja retkiin yms. muihin tapahtumiin.

Olen työelämässä joten minua ei aina tavoita yhdistyksen puhelimesta, mutta soitan kyllä takaisin kun näen että minua on yritetty tavoitella.

Talvi Terveisin Puheenjohtaja Ritva Laitinen

Puheenjohtajan terveiset
16.8.2019

Hei kaikille ja ihanan leppoisaa alkanutta syksyä.
Pieni esittäytyminen niille jotka eivät vielä minua tunne. Aloitin vuoden alussa puheenjohtajana. Olen puolisoni omaishoitaja. Tulin mukaan 2013 kun puolisoni sairastui edellisvuonna. Tavoitteeni on saada yhdistyksemme toimimaan yhtenäisenä vaikka olemmekin kaukana toisistamme. Olen ollut toimiviin kerhoihin sähköpostitse yhteydessä
jotta voisin käydä vierailemassa ja kertomassa terveiset hallitukselta.( Jos ette ole ollut vielä
minuun yhteydessä niin kotisivulla on numeroni)
Pohjois-pohjanmaan aivoyhdistys ry noudattaa keväällä tehtyä toiminta suunnitelmia ja
lisäyksiäkin on tullut joista nyt ilmoitan.
Aivoliiton Niksi-päiville osallistuu 2-3 henkilöä jotka toimivat kerhossa aktiivisesti ja ovat hallituksen jäseniä.
Liikunta-treffi päiville osallistutaan ja sinne on valittu edustus.
Aivoliiton aluepäiville osallistuu koko hallitus edustaen Pohjois-pohjanmaan Aivoyhdistystä.
Pohjois-pohjanmaan aivoyhdistys on tiedotus mielessä ja jäsenten
osallistumismahdollisuuksien myötä myös mukana Limingassa tapahtuvan pyörätuoli tanssin merkeissä.
Osallistumme vertaistuki merkeissä myös ensitietopäiville.
Oulun kerhosta Marjatta huolehti ohjelman järjestämisestä: Neljä vuoden aikaa-esityksen.

Tervetuloa! kts. kotisivun tapahtumista

POHJOIS-POHJANMAAN AIVOYHDISTYKSEN YHTEINEN PIKKU-JOULU, Oulussa Oulun
kaupungin teatteri Esitys: Vihainen leski
ja sen jälkeen ruokailu. (ks. tapahtumakalenteri)

7.12.2019 kello 13.00 alkaa esitys jonka jälkeen ruokailu. Sitova Ilmoittautuminen viimeistään 31.10.2019 oma vastuu  20 € jäseniltä ja muilta 73 € joka on ehdottomasti maksettava 7.11.2019 mennessä.

sähköpostiin: pj.ppnaivoyhdistys@gmail.com

tai tekstiviesti/puhelu 044 730 0073

Toivon, että jokainen kerho omalla alueellaan hakisi toimintaansa myös paikallista avustusta, jotta mahdollisimman moni voisi osallistua yhdistyksen/ kerhon retkiin yms. muihin tapahtumiin.

Syksyisin Terveisin

Puheenjohtaja Ritva Laitinen